169 göst.
(97 puan) tarafından

Arkadaşlar 40.haftayı doldurup sancısı vs olmayan varmı... Normal doğum istiyorum sancım vs olmazsa suni sancı istesem doğumu başlatırlarmı? Ben 40 haftayı geçsin istemiyorum...

Reklam


4 Cevaplar

0 oy
(7,297 puan) tarafından

Sancina ek suni sanci veriliyo diye biliyorum ayrica sadece sanci önemli degil ki. Acilmaninda olmasi lazim. 

(97 puan) tarafından
Ee hiçbir şekilde ne açılma ne bişey varsa  nolcak sezeryana mı gidecek ?
(7,297 puan) tarafından
40 haftada hemen olur diye bsey yok ki. Ne zaman hazir hissederse o zaman gelicek
(97 puan) tarafından
Canım öyle şey mi olur .. 41 haftayı geçtikten sonra riskler artıyo.. en fazla 42 ye kadar o da zaten sezeryanla alınıyo
(7,297 puan) tarafından
Ya 40 haftayi bile gecmemis ki 41. Haftaya kadar var diyorum bende. Doktorlar seni riske atmaz zaten. Sen kendin panik yapma. Bebek hazir olunca gelir diyorum
0 oy
(1,052 puan) tarafından

bnim amcamin kizida 40 haftaluk olmustu dogumu olmadi sancisi flan yoktu suni sanciyla dogum  yapti sende doktorunla konus bi canim normal dogum istiyosan

0 oy
(54 puan) tarafından

Canim benim 39 haftalik. Benim dr da eger kendi sancin filan gelmezse suni sanci veririz dedi birqz bekleriz ama filan dedi. Bende bebegi tehlikeye atmak istemiyorum herqun hurma yuruyus felan bende ugrasiyorum en kotu ihtimal suni sanci verilirse acilma bari rahat olsun diye ugrasiyorum. Sen de bunlari yap olduki suni verilirse bari acilma cabuk olsun 

0 oy
(263 puan) tarafından

40.haftayı geçsin istemiyorum derken? 

(97 puan) tarafından
Yani gerekirse suni sancıyla bi şekilde başlatsınlar doğumu istiyorum. Doktorum söyldi kilosu fazla olursa sezeryana gidermişim. Ee durdukça kilo alacak çocuk o yüzden suniyle biran önce başlatsınlar istiyorum ama 40dan sonra süreç nasıl işliyo bilmiyorum.. bebeğin kordon dolaanması vs gibi tehlikeler de oluyomuş.. 40dan sonra sıkıntılı yani
(263 puan) tarafından
Bu 40.hafta doktorların kadınları hemen doğurtmak için korkuttuğu bir tarih artık öyle diyeyim. Miad aşımı 42.haftadır. Kaldı ki her bebek aynı zamanda doğar mı sizce? Hamilelikte zaten her dönemin riskleri var risk var diye o zaman hamile de mi kalmayalım? 40.haftasını dolduran her bebeğin boynuna kordon dolanmaz,kakasını yapmaz, kordon dolansa bile kordon çok esnek yapıdadır dolanmış halde bile doğum sağlıklı bir şekilde gerçekleşebilir. Kakasını her yapan bebek kaka yutup yoğun bakımlık olmaz. Kakanın yoğunluğu fazlaysa ve yuttuysa sakıncalıdır. Ama az miktarda  ve yoğunluğu da az ise bu da hayati sorun teşkil etmez. Belki 40+1 de doğum olacak. Şunu da bilmelisiniz ki doğum başlamadan üstelik açılma yokken verilen suni sancının da pek çok riski vardır. Bebek gereksiz strese sokulduğu için kalp atışları yükselebilir veya düşebilir,yüksek ihtimalle de sezeryan ameliyatı gerekir çünkü çoğunlukla açılma olmaz ya da ilerlemez. Sizde sıkıntılar olabilir vs. Gereksiz yapılan her müdahale başka bir müdahaleyi gerektirir. Siz ve bebeğiniz sağlıklı olduktan sonra zorla doğurtulmaya ihtiyacınız var mı? Vücudunuz kendini hazırlıyor, bebek kendini hazırlıyor. Hazır olduğunuzda doğum zaten kendiliģinden başlayacak. Doğal bir süreç daha kolay ve hızlı geçer. Sonradan pişmanlık duymayın diye söylüyorum. Doğumu tetiklemek için başka bir sürü doğal yöntem var. Size takarlarsa suni sancıyı ve hiç ilerleme olmazsa sezeryana alacaklar ve sonra da beklese miydim acaba diyeceksiniz.
(97 puan) tarafından
Teşekkür ederim yazın için.. gerçekten aydınlatıcı olmuş.. bakalım doğum doğal süreçse yaşayıp öğrencez herşeyi .. :)
(263 puan) tarafından
Zaten kontrollerini aksatmadan gitmen lazım, sen bir terslik hissetsen hastaneye gideceksin veya kontrollerde bi sıkıntı olsa müdahale edecekler. Durup dururken de 40.haftam bitti ben doğurayım demekle doğurulur mu yani. Gerekli bir sebep olsa amenna. 44.haftada bile doğum yapan insan biliyorum. Tabii ki o kadar beklenmez de 42.haftaya kadar 2 günde bir kontrol ile beklenilir bir sıkıntı olmadıkça. Bebeğin kanala yerleşmesi lazım, senin vücudunun hazır olması lazım. Zaten 2 cm açılma olmadan suni sancı da verilmiyor çünkü işe yaramaz vücut hazır olmadıktan sonra. Hergün 1 saat yürü, çömelme kalkma hareketi yap,hurma ye,adaçayı veya ahududu yaprağı çayı iç,sıcak duş al,eşinle korunmadan ilişkide bulun,yerleri çömelip sil elinle,merdiven in çık doğumu tetikler bunlar. Doğum başlayınca da ayakta dur,yürü veya otur. Hareketli olmak doğumu hızlandırır. Yatmak da yavaşlatır. Yerçekiminden faydalan. Bir sıkıntı olduğunda zaten hemen 10- 15 dakikada sezeryanle alıyorlar bebeği. Sezeryan ameliyatı da acil durumlar için var.

İlgili sorular

10 cevap 112 göst.
3 cevap 103 göst.
2 cevap 45 göst.
10, Ekim, 10 Naz06 (8 puan) tarafından soruldu
4 cevap 101 göst.
26, Eylül, 26 Sim (123 puan) tarafından soruldu
13 cevap 479 göst.
25, Eylül, 25 Meryem Ana (376 puan) tarafından soruldu
6 cevap 97 göst.
29, Ağustos, 29 Kiziminannesi (228 puan) tarafından soruldu

31,544 soru

305,280 cevap

544,309 yorum

3,460 kullanıcı

Kategoriler

...