Kanser atlattım, ikinci çocuk için kararsızım ne yapmalıyım?

0 oy
907 göst.
Çocuk & Ebeveyn kategorisinde (3,104 puan) tarafından

Durumumu biliyorsunuz. Kızım 2 yaşında iken 2 sene önce meme kanserine yakalandm. Bu süreçte çok zorluklar çektm. Şuan 3 aylık kontrollere gidiyorum. Elhamdülillah iyim. 5 sene menopozdaym. Yani 5 sene adet görmeyeceğim. Doktorum ikinci risk olur dedi. Ama bu görüş doktordan Doktora değişiyor. Kimi hamilelikte nüks ettiği kanıtlanmadı diyor kimi hamilelikte nüks olur diyor. Bazen gerçekten hiç istemiyorum. Sağlığım olsn diyorum. Bazen de bir tane kardeşi olsa nasl olurdu diyorum. Komşumn iki kızı var 7 ve 5 yaşında. Onlara bakıyorum iki kardeş oynuyor birlik oluyor kızım tek kalıyor. Ne bileyim Bazen gerçekten düşünüyorum. Bazen de gerçekten istemiyorum. Benm kız kardeşim yok. Bir tane kız kardeşi olsn isterdim mesela. Gerçekten kardeşi olması şart mı 

17 Cevaplar

+3 oy
(750 puan) tarafından

Asla değil. Kardeşi olmasındansa annesi olmasını tercih edeceğini adım kadar iyi biliyorum

(187,414 puan) tarafından

haklısın ama ben annemi kaybettim 1 kardesim oda olmasa ben toparlanamazdim cunku kuzen arkadas hepsi bi yere kadar ayni sey kardesim icinde gecerli suan beni annemin yerine koydu herseyi bama soruyo bana danışıyo bisi olsa ilk bana soruyo baskada kimsemiz yok konu sagliksa evet anne kendini riske atmamali ama annesi ölüncede insan kac yasinda olursa olsun yanlız kaliyo o anda kardes baska bambaska bisi oluyo ne yazarsam yazim insan yasamadanda anlamiyo ama

(3,104 puan) tarafından

Başın sağ olsun canm. Bazen bende böyle düşünüyorum. Bilmiyorum Rabbım en güzelini nasip eder bilir . Ne desem boş

(187,414 puan) tarafından

sagol❤️

-Reklam-
+1 oy
(31,436 puan) tarafından

Ben normal şartlarda kardeşin güzel olduğunu düşünen biriydim ama işin içinde kendi sağlığımı riske atacak bir durum varsa bunu göze almam çocuğumun da hiç sahip olmadığı ve ne hissedeceğini bilmediği kardeşindense çok sevdiği ve dünyada herşeyden çok sevildiği anne sevgisine ihtiyacı olduğunu düşünüyorum 

(3,104 puan) tarafından

Kesinlikle haklısın canım. Anlık geldi gitti o düşünce arada geliyor 🤭

0 oy
(7,770 puan) tarafından

Benim sağlığım yerinde 1 tane kızım başka da istemiyorum . Bu zamanda çocuk çok büyük sorumluluk 

(3,104 puan) tarafından

Haklısın canım 

0 oy
(2,040 puan) tarafından

Benim kızım 29 aylık 27 haftalık bebegimi kaybettim gebelik sonlandı maalesef oğlum olucaktı dmd hastasıydı. Ama biz eşimle istiyoruz bir bebeğimizin tekrar olmasını 2 sene sonra pgt tüp bebek denicez genetik hastalık olduğu için bence şart kardeşi olması iyi oluyor 

tarafından

@Ayliz.0 canım eğer ücretsiz tüp bebekten yararlanmak istiyorsan şimdiden gidip başvuru yap, 2 seneyi anca buluyor sıra gelmesi 

(2,040 puan) tarafından

Ay o kadar uzun sürüyor mu sıra gelmesi eşimle konuşup araştırayım burdaki doktrolar ankara bilkent ücretsiz yapıyor demisti istanbulda yok demişti bi araştırayım ben

(3,104 puan) tarafından

Onu bilmiyorum. Doğsaydı belli olacaktı. Ama %100 hasta olacaktı tahminim.. ama tüp bebek yaptıranlarda var diye biliyorum. Benm gibi olan

tarafından

Galiba Ankara'dan başka bir yerde yapılmıyor diye hatırlıyorum, başka şehirlerde açıldı mı bilmiyorum ama en son sadece Ankara'da yapılıyordu

Tanıdığım biri sıra bekliyorum demişti , 2 seneyi bulur demişti canım 

(2,040 puan) tarafından

Anladım cok sagol canım araştırayım ben olmadı ankaraya gideriz belkide 

0 oy
(13,664 puan) tarafından

Neden şart olsun ki benimde 1 kızım var 6 yaş olacak başka istemiyoruz dünyanın hali belli ancak bunun ardına düşer hakkıyla bakarım 

(3,104 puan) tarafından

Haklısın canım sağlığımz olsun da

0 oy
(417 puan) tarafından

Bence şart değil ne.  Sağlık olması önemli 2 3 tane çocuk olsa sağlık olmazsa ne yapcan çocuğu  sağlık herşeyden önemli Vala 

(3,104 puan) tarafından

Haklısın canım 

0 oy
(3,090 puan) tarafından

Hormonların kanser hücrelerini beslediğini biliyorum ben de. Tedavilerinde menopoza girmenin sebebi de bu. Ben riske atmazdım muhtemelen

(3,104 puan) tarafından

Evet. Hamilelikte nüksettiğine dair bilimsel bi veri yokmuş sanırm

0 oy
(3,168 puan) tarafından

Hiç şart değil gerçekten 

(3,104 puan) tarafından

Demi bende de 🤭

0 oy
(10,511 puan) tarafından

Şart değil inanki dünyanın hali ortada sen kendi sağlığını düşünen Allah uzun ömür versin kızın evlenir bir de oğlun olmuş olur 

(3,104 puan) tarafından

Oğlan kız hiç düşünmedim sağlıklı olsun da

(10,511 puan) tarafından

Yok yani kız evlenirse 2 evladın olmuş olur anlamında diyorum ☺️

0 oy
(1,871 puan) tarafından

Sen once sagligina bak bacim nasibinde varsa sen istemesende olur zaten kucukda olsa risk var canindan onemli mi o da kul hakkina girer 

(3,104 puan) tarafından

Haklısın canım 

0 oy
(7,933 puan) tarafından

Kanser hücreleri ufacık bağışıklık düşüşünde hemen ortaya çıkar ve bu sefer çok güçlü daha agresif olarak hem de. O nedenle çocuk mevzusunu hiç düşünmemelisin bence 

(3,104 puan) tarafından

Anlık bir düşünce idi filizcim arada geliyor böyle 🤭

0 oy
(9,667 puan) tarafından

Hayatını riske atmak sizi tebrik ediyorum..

Birde menepoz varken yani yumurtlama döngüsü nerdese yokken nasıl hamile kalacaksiniz..

Niye hamilelik illa ablasına oyuncakmi doğurmak zorundasiniz

(3,104 puan) tarafından

Menopozda değil zaten. Menopoz bittikten sonra.

(9,667 puan) tarafından

5 sene diyor o çok önemli degilki hayatını riske atmaya değermiş ya zaten evladı varken

0 oy
(1,684 puan) tarafından

Sağlık önemli.  1 tane bebeyin varmış onu annesiz koymaktansa kardeşi olmasın saha iyi.allah sağlıkla gudelleikle büyütmeyi nasip etsin

(3,104 puan) tarafından

Amin cümlemizin inşallah 

0 oy
tarafından

Kesinlikle yapmam çocuk. A

Sağlığın en başta gelir

(3,104 puan) tarafından

Anlık bir düşünce idi 1🤭

0 oy
(8,115 puan) tarafından

benimde bir kızım vardı baktım hep bana düşkün milletin cocuklariyla oyniyor ikinci cocuguda doğurdum ama senin durumun farklı cnm  sağlığın tam iyi olunca ikisini dusunursun daha gençsin 5 yıl  neki zaman çabuk geçiyor 

(3,104 puan) tarafından

Hayırlısı canm. Anlık geldi gitti o düşünce 🤭

0 oy
(20,159 puan) tarafından

Annesinin olması daha mühim macera arama derim

(3,104 puan) tarafından

Haklısın canım  

0 oy
(694 puan) tarafından

Senin sağlığın çocuğun için daha önemli. Senin çocuğunun kardeşe değil sana ihtiyacı var canım 

(3,104 puan) tarafından

Haklısın bende öyle düşünüyorum 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Meme kanseri sonrası ikinci çocuk sahibi olmak riskli midir?
Meme kanseri tedavisi görmüş kadınların gebelik süreci, hastalığın nüks riski ve tedavi geçmişine bağlı olarak bireysel değerlendirilmelidir. Tıbbi literatürde hamileliğin doğrudan kanseri tetiklediğine dair kesin bir kanıt olmasa da, hormonların etkisi ve tedavi süreci doktorunuz tarafından yakından takip edilmelidir. Özellikle tedavi sonrası menopoz döneminde veya hormon baskılayıcı ilaçlar kullanıyorsanız, hamilelik planlamadan önce onkoloji ve kadın doğum uzmanlarının ortak görüşü ile risk değerlendirmesi yapılması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kanser öyküsü olan kadınlar ne kadar süre sonra çocuk yapabilir?
Kanser tedavisi sonrası gebelik için beklenen süre, kanserin evresine, türüne ve kullanılan tedavi yöntemlerine göre genellikle 2 ile 5 yıl arasında değişmektedir. Bu süreçte vücudun toparlanması ve hastalık riskinin minimize edilmesi hedeflenir. Doktorunuzun önerdiği kontrol periyotlarını aksatmamak, sağlığınızın gebeliğe uygunluğunu belirlemek için en temel kriterdir. 5 yıllık süreç, genellikle nüks riskinin en aza indiği klinik bir takip süresi olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tek çocuklu ailelerde kardeş olması çocuk gelişimi için şart mı?
Kardeş sahibi olmak, çocuğun sosyal becerileri, paylaşma duygusu ve çatışma çözme yetenekleri üzerinde olumlu etkiler yaratabilir ancak gelişimin tek belirleyicisi değildir. Tek çocuk olan bireyler, akran grupları, okul ortamı ve sosyal aktiviteler aracılığıyla da benzer sosyal yetkinlikleri kazanabilirler. Kardeşlik ilişkisi değerli bir destek sistemi olsa da, ebeveynin fiziksel ve ruhsal sağlığı, çocuğun huzurlu bir ortamda büyümesi için kardeşten daha öncelikli bir kriterdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Meme kanseri sürecinde ikinci çocuk kararı nasıl alınmalı?
İkinci çocuk kararı, öncelikle kişisel sağlık durumunuz, yaşam kaliteniz ve anne olarak çocuğunuza sunabileceğiniz enerji kapasiteniz ile yakından ilişkilidir. Kanser sonrası dönemde 'kardeş olsun' düşüncesi ile 'sağlığım önceliğim' düşüncesi arasında kalmak çok doğaldır. Bu aşamada bir psikolog veya aile danışmanından destek almak, yaşadığınız endişeleri somutlaştırmanıza ve hem kendiniz hem de mevcut çocuğunuz için en doğru kararı vermenize yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kanser tedavisi sonrası gebelik süreci nasıl takip edilir?
Kanser tedavisi geçirmiş annelerin gebelik süreci, 'yüksek riskli gebelik' kategorisinde veya yakından takip edilmesi gereken bir süreç olarak ele alınır. Düzenli onkolojik kontrollerin yanı sıra, perinatoloji uzmanları tarafından yapılan detaylı ultrason ve kan tahlilleri ile anne ve bebek sağlığı izlenir. Gebelik boyunca oluşabilecek hormonal değişimler, doktorunuz tarafından düzenli olarak değerlendirilmeli ve tedavi geçmişiniz her zaman göz önünde bulundurularak kişiye özel bir takip protokolü uygulanmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
16 cevap 754 göst.
0 oy
2 cevap 296 göst.
5 Ekim 2024 Diğer kategorisinde misafir tarafından soruldu
0 oy
14 cevap 854 göst.
6 Şubat 2023 Diğer kategorisinde Djdjjdhd (1,073 puan) tarafından soruldu

Kategoriler


1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...