0 oy
414 göst.
Aile kategorisinde (1,234 puan) tarafından
Kizlar simdi ben hocaya sordum camasira akinti bulasirsa namaz kabul olur mu diye  abdest almadan pecete koy yoksa akinti disina cikinca abdestin bozulur dedi bende oyle yapmaya basladim hep oyle yaptim camasirima bulasirsa degistirip kiliyodum namazi oyle kolay oluyodu ama hamilelikten snra pecete koyamaz oldum rahatsiz ediyo ve agri yapiyo sadece namaz kilarken koyuyom snra cikartiyom ee her vakit camasr degistrmekte zor oluyo 36 haftalik hamileyim ne yapabilirim bunun yarine allah kabul etsin

17 Cevaplar

+1 oy
(1,534 puan) tarafından
Bn de namaz kılıyorum sürekli değişen bazen ütülü bez kullnyorim dışarı çıkınca gunlluk ped kullnyom
(1,234 puan) tarafından
Onceden neysede simdi artik karnimdan dolayida surekli degismek zor oluyo
(1,534 puan) tarafından
Bez kullnabilirsn cnm hem bezi iki üç defa kullnabiliyon
-Reklam-
0 oy
(1,217 puan) tarafından
Bilmiyorum canm akıntıyı tedavi etsen yada peçete başka aklıma gelmiyor günlük ped de olabilri
(1,234 puan) tarafından
Ped kullaniyom ama kayabiliyo camasira bulasiyo pecete rahatsiz ediyo dltedavi edilecek kadar cok akmiyo ama huylaniyom biraz bile bulassa camasira
0 oy
(136 puan) tarafından
Normal gunluk akıntı abdest bozmaz. Abdesti bozan sey iltihap oldugunu bildiğin akintidir. Eger tampon yaparak abdest alirsan o tampon orada oldugu surece abdestin bozulmaz.o düşünce bozulur. 
(1,234 puan) tarafından
Bende oyle yapiyom ama camasirim kirlenmesin diye orda tutuyodum hamilelikten snra rahatsiz etmeye basladi
0 oy
(51 puan) tarafından
Ben eşimin bikac yırtık atleti vardı onları kestim ped gibi yaptım onları kullanıyorum. 31 haftalık hamileyim bende ve doğal olarak hep akıntım oluyor o yüzden çözümü böyle buldum. Namaz kılarken çıkarıyorum o bezi sonra bitince tekrar takıyorum hem böylelikle daha kolay oluyor. Gün içinde de 2-3 defa değiştiriyorum 
(1,234 puan) tarafından
Peki yaa namaz kilarken akinti olursa
(15,041 puan) tarafından
Ben şu sekilde biliyorum. İnşallah yanlış hatirlamiyorumdjur. Namaz üzerinde akıntı gelirse namaza engel değil diye biliyorum
(51 puan) tarafından
Namaz üzerinde bozulmaz abdest bide her akıntı abdesti bozmaz cnm. Mesela akıntısı çok olan kadınlar var ve namazdayken de akıntısı olanlar var. Bu sefer sürekli abdest tazeleyip namaz mi kilmalari gerekicek. Bu sefer kılana eziyet olacağı için bozulmaz cnm
0 oy
(119,168 puan) tarafından
gunluk ped kullansan
(1,234 puan) tarafından
Kullaniyorum ama oda rahat degil ve kayabiliyo
0 oy
(2,593 puan) tarafından
Makyaj temizleme mendilleri var en küçüğünü kullanabilirsiniz yumuşaklığı rahatsız da etmez lavaboya gitmediğiniz sürece kalabilir de 
(1,234 puan) tarafından
Allah razi olsun birde onu deneyeyim ins
0 oy
(1,448 puan) tarafından
Merhaba öncelikle Allah rızası demeden iyi olur Allah'ım her zaman rıza gösterendir böylr deyince kendini ve bizleri zan altında bırakıyorsun genelde herkes kullanıyor ama hoş değil birde sana attığım yazıyı iyi oku mezhepten mezhebe değişiyor 

Soru :Beyaz akıntı arapça da ( رطوبة الفرج) kürtçe de ise (cıle sıpi) dedikleri kadınların mubtela oldukları bir şey dir . Adetlerinde çıktıktan sonra genelde bu beyaz akıntı geliyor özellikle bazı kadınlar da çok fazla öyle ki abdest alıyor tam seccadenin üzerine geliyor bir bakıyor akıntı var yine abdest alıyor namazdayken hissediyor ki yine akıntı var .Ben bir asri arap alimin mekalesinde gördüm ki bazı kadınlar bu haldeyken kendini cenabet zannedenler var bazıları da bunun yüzünden namaz kılmadıklarını söylüyor. İşte bunun için beyaz akıntı necis mi değil mi? Abdest bozulur mu bozulmaz mi sorularının cevaplarını araştırdım وما توفيقي الا بالله العلي العظيم?                                      

Cevap : Necaset konusu: Mâliki mezhebinde, Ebu Yusuf ve imam Muhammed e göre necistir .imam Ebu Hanife ve Hanbeli mezhebinde ise tahırdır .

Şafi mezhebinde ise : Ebu İshak muhezzebin sahibi ,bendenici (بندنيجي), ibni sureyc bunlar rutubetul fercin mutlak bir şekilde necis olduğunu söylemişlerdir. İmam bağawi, İmam rafii, İmam Nevevi de tahirdir demişler. Yani şafi mezhebinde iki görüş var kuvvetli görüş tahırdır. İbni Hacer elheytemi ise bu konuda tafsile gitmiştir : Birincisi kadın otururken istinca yapması gereken kısımdan gelen akıntı yani fercin zahirî kısmından gelen akıntı kesinlikle ihtilafsiz tahirdir.

 İkincisi ise:Zekerin ulaştığı yere kadar, bu mekandan gelen akıntı, assah görüşe göre tahirdir. üçüncü kısım ise:zekerin ulaşmadığı yerden gelen akıntı buda kesinlikle necistir .imam Ramli ile Hatip esşerbini ise sadece birinci kısmın tahir olduğuna diğer iki kısım ise necis olduğunu benimsemişlerdir .Fakat her nekadar necis tır deselerde mafuwatlardan dir. Yani kadınlar beyaz akıntıyla çok mubtela oldukları için afu vardır.

 Abdest meselesi ise: Şafii mezhebinde sarahaten ibare yoksa da kaidelere göre birinci kısım (yani kadın otururken istinca yapması gereken kısımdan gelen akıntı yani fercin zahirî kısmından gelen akıntı) hariç bundan abdest bozulmaz, diğer kalan iki kısım ise abdesti bozar. Zaten genelde bu akıntı rahmin ağzından başlayıp fercin başından dışarıya akıyor . Şafi mezhebinde kaide كل ما خرج من السبلين yani her ne olursa olsun iki delikten yani küçük abdest yerinden ve büyük abdest yerinden çıkan her şey den abdest bozulur. Bu kadının hükmü istihaze kadinin hükmü gibi dir.Yani her namaz için vakit girdikten sonra abdest alması lazım . Kaidelere göre maliki ve Hanbeli mezhebinde de öyle dir. İmam Ebu Yusuf ile İmam Muhammed e göre de öyledir.Fakat İmam Hanefi' nin görüşüne göre beyaz akıntı necis olmadığı için abdesti bozmaz .İmam Kasani bedaiu senaie sahibi diyorki: قال اصحابنا الثلاث هو خروج النجس. Yani Hanefi mezhebinin her üç imamı da demiş ki abdesti bozan şey çıkan şeyin necis olması gerek. Buna binaen tahir, temiz olan bir şeyin fercten yani vajinadan çıkmasıyla abdesti bozmaz .Malumunuz İmam hanefinin görüşü beyaz akıntı necis değildir. O zaman necis bir şey çıkmadığı için abdest bozulmaz.Fakat bir şartla eğer akıntıyla iltihab yoksa yani sade akıntiysa çünkü bazen iltihapla beraber akıntı oluyor bildiğiniz gibi iltihap necistir .o zaman bereberin de iltihab varsa abdest ittifakla bozulur. Yani kısacası fetva İmam hanefinin görüşünde dir .Diğer üç mezheb te ve İmam hanefinin iki talebesi ne göre her namaz için abdest alması şart.Gerçekten bu çok zordur . Netice :Kadın lar bu konuda çok muzdariptirler her namaz için abdest almakta çok zorlanıyorlar. sahih hadiste resulullah (sav) kolaylaştırınız zorlaştırmayınız buyurmuşlardır. Buna binaen İmam hanefinin görüşüyle amel edilebilir fetva verilmesinde sıkıntı yoktur. Tıbben de kanıtlanmış ki beyaz akıntı pis değildir aksine temizleyici bir sıvıdır. 

 Not :İbni Hacer elheytemi tuhfe kitabında diyor ki : Rutubetul ferc' de( beyaz akıntı) eğer dışarıya çıksa abdesti bozar. Tabi eğer iç kısımdan çıktığını yakinen bilse, eğer şekke girse bu dışa akan rutubet iç kısımdan mı yada dış kısımdan mı, o zaman abdest bozulmaz. Suleyman kurdi ise havaşiyi medeniye' de muhaşşi ibni Kasım' dan nakil getirerek imam Ramlinin dışa akan rutubetin kesin olarak iç kesimden olan rutubet olduğunu, dış kısımdan rutubet ise bunun mahallinden ayrılma kuvveti olmadığını beyan ediyor.

İşte bu ibarelerden anlaşılan imam Ramliye göre rutubetul ferc(beyaz akıntı) vajinadan çıkarsa kesinlikle abdesti bozar.Çünkü bunun iç kısımdan geldiği yakinidir.

Fakat ibni Hacer elheytemi ye göre ise : Eğer yakinen bilinse bu akıntının iç kısımdan geldiğini o zaman abdest bozulur. Fakat bu bayan bu akıntının içten mi dıştan mı geldiğine şubhe etse o zaman abdesti bozulmaz. Malumunuz dış kısımdan maksad bir bayanın tuvaletteki oturuşu gibi otursa ve fercin gözüken kısmına denir. Zaten bu dış kısım bayanlarda cenabet guslü alındığında burayı yıkanması gerek. Çünkü bu dıştan sayılır iç kısımdan sayılmaz.

Bayanların çoğu bu akıntının iç kısımdan geldiğini kesin bir şekilde beyan ediyorlar. Hatta tıbbın zirve yaptığı bu asırda, bu akıntının rahmin başından, ta fercin dış tarafına kadar olan bölgeden aktığını tesbit etmişlerdir. Onun için abdest konusunda direk imam hanefiyi taklit etmek isabetli bir karar olacağının kanaatindeyim. والله أعلم بالصواب

(Musab Sezgin. 13.12.2019.)

 (ﺃﺣﺪﻫﺎ ﺧﺮﻭﺝ ﺷﻲء) ﻭﻟﻮ ﻋﻮﺩا ﺃﻭ ﺭﺃﺱ ﺩﻭﺩﺓ، ﻭﺇﻥ ﻋﺎﺩﺕ ﻭﻻ ﻳﻀﺮ ﺇﺩﺧﺎﻟﻪ، ﻭﺇﻧﻤﺎ اﻣﺘﻨﻌﺖ اﻟﺼﻼﺓ ﻟﺤﻤﻠﻪ ﻣﺘﺼﻼ ﺑﻨﺠﺲ ﺇﺫ ﻣﺎ ﻓﻲ اﻟﺒﺎﻃﻦ ﻻ ﻳﺤﻜﻢ ﺑﻨﺠﺎﺳﺘﻪ ﺇﻻ ﺇﻥ اﺗﺼﻞ ﺑﻪ ﺷﻲء ﻣﻦ اﻟﻈﺎﻫﺮ (ﻣﻦ ﻗﺒﻠﻪ) ﺃﻱ اﻟﻤﺘﻮﺿﺊ اﻟﺤﻲ اﻟﻮاﺿﺢ ﻭﻟﻮ ﺭﻳﺤﺎ ﻣﻦ ﺫﻛﺮﻩ ﺃﻭ ﻗﺒﻠﻬﺎ

ﻭﺇﻥ ﺗﻌﺪﺩا ﻧﻌﻢ ﻟﻤﺎ ﺗﺤﻘﻘﺖ ﺯﻳﺎﺩﺗﻪ ﺃﻭ اﺣﺘﻤﻠﺖ ﺣﻜﻢ ﻣﻨﻔﺘﺢ ﺗﺤﺖ اﻟﻤﻌﺪﺓ ﺃﻭ ﺑﻠﻼ ﺭﺁﻩ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﻟﻢ ﻳﺤﺘﻤﻞ ﻛﻮﻧﻪ ﻣﻦ ﺧﺎﺭﺝ ﺧﻼﻓﺎ ﻟﻤﻦ ﻭﻫﻢ ﻓﻴﻪ ﺃﻭ ﻭﺻﻞ ﻧﺤﻮ ﻣﺬﻳﻬﺎ ﻟﻤﺎ ﻳﺠﺐ ﻏﺴﻠﻪ ﻓﻲ اﻟﺠﻨﺎﺑﺔ، ﻭﺇﻥ ﻟﻢ ﻳﺨﺮﺝ ﺇﻟﻰ اﻟﻈﺎﻫﺮ ﺃﻭ ﺧﺮﺟﺖ ﺭﻃﻮﺑﺔ ﻓﺮﺟﻬﺎ ﺇﺫا ﻛﺎﻧﺖ ﻣﻦ ﻭﺭاء ﻣﺎ ﻳﺠﺐ ﻏﺴﻠﻪ ﻳﻘﻴﻨﺎ ﻭﺇﻻ ﻓﻼ ﺃﻣﺎ اﻟﻤﺸﻜﻞ ﻓﻼ ﺑﺪ ﻣﻦ ﺧﺮﻭﺟﻪ ﻣﻦ ﻓﺮﺟﻴﻪ

 تحفة المحتاج لابن حجر الهيتمي

جلد ١ ص ١٣٠

@⁨Meryem Erman⁩

@⁨Hafize_Cemile⁩
0 oy
(15,610 puan) tarafından
Ne alaka abdest bozulur ya kişinin istem dışı gelen bir şey o akıntı hamilelikte daha çok gelir abdest bozmaz. 

Namaza engel midir ? değildir. Lakin temiz bir şekilde namaz kılmak gerekir bu ayrı 
0 oy
(6,825 puan) tarafından
Bu konuyu net.bilen yok mu ya bozulur mu bozulmaz mi
0 oy
(1,196 puan) tarafından
Hangi mezheptensin? Fatih Kalender hocanın YouTube videosu var bununla ilgili. Hanefi mezhebindeysen ona bir bak derim. Kurallara uyuyorsa senin akıntın sana bi kolaylık olur
0 oy
(1,839 puan) tarafından
Yırtık camaşır varmi onu kes koy ped gibi oriya 
0 oy
(143 puan) tarafından
Pamuk kullan veya normal uzun ped kullan günlük hayatta
0 oy
(1,072 puan) tarafından
Canım günlük gelen akıntı abdest bozmaz.sadece o iç camasirla namaz kılınmaz o kadar
0 oy
tarafından
Yikanirim peçete koyarım yada kumas bez abdesti alır namaz kılarım namaz öncesi lavaboya grip kontrol ediyorum ona göre tazeliyorum 
0 oy
(71 puan) tarafından
Vesveselenmişsiniz normal eski kıyafetlerinden kesip bez yapıp koy namaz kılarken çıkar. O sırada gelirse Rabbim böylede kabul eder de geç diyordu dinlediğim hoca vesveseye kulak asmayın o şeytanın tuzağıdır felan 
0 oy
(1,043 puan) tarafından
Akıntı abdesti bozuyor kuzum 
0 oy
(7,402 puan) tarafından
Canım maliki mezhebini taklit edersen hiç sorun kalmaz. Malikide bu akıntı namaza mani değildir. Gusül ve namaz abdestinden malikiyi taklit edeceksin namaz kılarken de niyetin sonunda malikiye uymaya diyeceksin bu kadar basit. Abdestle taklit ederkende niyetinin sonuna yine malikiye uymaya deyip başın 4 de birini değil tamamını mest edeceksin. Zor bise değil. Bende disimde dolgu olduğu için malikiyi taklit ediyorum 
(7,402 puan) tarafından
Hanefide iğne deliği kadar kuru yer kalmaması gerekiyor gusulde. Ağzın içini yıkamak farz olduğu için dolgu olunca olmuyor canım. Malikiyi taklit edince sorun ortadan kalkıyor. Rabbım boyle kolaylık vermiş canim. Şimdi arastirsan kimi dolgu mani degil kimi mani diyor maalesef. Sonuçta malikiyi taklit etmek bize bise kaybettirmez.
(1,431 puan) tarafından
Şafi ile ilgili bilgin varmı canım
(7,402 puan) tarafından
Safide ağız içini yıkamak farz değilmiş canım sorun yok yani dolgu olsada .
(7,402 puan) tarafından
Oyuzden isteyen malikiyi değil safiyide taklit edebilir. Ama safi mezhebi biraz ağır olduğu için malikiyi taklit etmek daha kolay
(1,431 puan) tarafından
Allah razı olsun canım

İlgili sorular

0 oy
24 cevap 456 göst.
15 Şubat 2021 Diğer kategorisinde Elifgeylani (204 puan) tarafından soruldu
0 oy
11 cevap 381 göst.
26 Temmuz 2021 Aile kategorisinde Yasittar (356 puan) tarafından soruldu
0 oy
13 cevap 525 göst.
1 Aralık 2020 Sağlık-Diyet-Spor kategorisinde misafir tarafından soruldu

378,417 soru

11,326,884 cevap

34,780 kullanıcı

...