764 göst.
(66 puan) tarafından

Kızlar ilk çocuğum ve bu konularda biraz cahilim şimdi büyükler der ki 40 çıkmadan eşinle birleşme olmaz cenabetken 40 çıkana kadar bebek yüzüne bakılmaz yara olur süt verilmez haramdır diye şimdi bebeğimin 40 i çıktı bugün tam 42 günlük olucaz mesela afedersiniz eşle birleşme oldu o saniye bebek uyandı yüzüne baksam yine aynı şey mi olur yoksa abdest alıp hemen öyle mi bakmam lazım cunku emziriyorum hiç bilgim yok maalesef kusura bakmayın.

Reklam

21 Cevaplar

+2 oy
(852 puan) tarafından
tarafından yeniden gösterildi

Enteresanmış , bu konularda çok bilgili bi arkadaş var burda birazdan damlar ;D

(2,833 puan) tarafından
Ben şöyle biliyorum bide hasta olan bi kadin 40 çıkına kadar bebegin yüzüne bakamaz diye biliyorum bu anne için geçerli deil ama
(852 puan) tarafından
Ama gelip gidenin hasta olup olmadığını bilemeyiz ki .
(66 puan) tarafından
Adetli biri gelse bile kulağına 3 defa annen gibiyim diyomus işte
(1,405 puan) tarafından
Töbe töbe neler çıkıyor daha :) benim bildiğim de ilişkiden sonra duş almadan bebeği emzirrsen mundar sütü içirmiş olursun. Hatta çocuk yaramaz olunca mundar sütümü içti derler:))
tarafından
Gerekiyorsa emzireceksin tabi öyle saçma şey mi olur 40in çıkmış hemen kalkıp duşa girip bekleticegine ver sussun sende rahatca gir dusunu al bu kadar takılma eşin sonuçta haram süt ve pis süt icirnekle alakası yok
Reklam

+1 oy
(81 puan) tarafından

 hemen abdest alma sansin varsa abdest alip emzir yoksa da göğuslerini iyice temizle emzir nihat hatip oglundan dinlemistim

+1 oy
(7,897 puan) tarafından

Gusul abdestsiz emzirilmez diye biliyrm ama bakma olayini ilk kez duydum

0 oy
(192 puan) tarafından

Hiçbirşey olmaz cnm napican çocuğu catlatıcan mı aglatip. Göğsünü besmeleyle 3 kere yıkayıp emzirebilirsin

0 oy
(5,058 puan) tarafından
40 gün ilişkiye girilmez hem dinen hem de tıbben ama yüzüne bakmak falan bana hurafe geldi emzirmekte alınabiliyorsa ilk gusül alınamıyorsa emzirilebiliyor diye biliyorum.. Bende cevabı merak ettim :)
0 oy
tarafından

Bnu hep merak ediyodum.vala 

+1 oy
(728 puan) tarafından

Yüzüne bakmak değil de cunup iken emzirmek doğru değil canim 

+2 oy
tarafından
Gusulsuz emzirilmez, yuzune bakabilirsin kucaklayabilirsin de, hanefi mezhebinde.
+1 oy
(764 puan) tarafından

Dikkat etmen gereken bi husus var oda şu gusül abdestini almadan çocuğunu emzirme ki sütün helal olsun ben iki yaşına kadar emzirdim kızımı ve dikkat ettim şayet Uyanırsa Eşiniz siz abdest alana kadar oyalar ve hemen emzirirsiniz ama gusül olmaması demek cünüp demek o halde de sütünüz bebeginize helal olmaz 

(66 puan) tarafından
Ama artık kırkimiz çıktı yüzüne bakabiliriz demi
(764 puan) tarafından
Yani canım öyle şeylere inanma o senin bebegin tabi ki bakabilirsin ama abdestine dikkat bebeğini doyurduğun için onun boğazından geçen her süt helal olması için abdestsiz olma yani  gusülsüz
(764 puan) tarafından
Bana kimse yüzüne bakma abdestsiz falan demedi sen kalbini ferah tut böyle şeyler getirme aklına sadece emzirirken dikkat et bence en önemlisi bu
0 oy
(634 puan) tarafından

Ay cahil cahil şeyler yüzüne de bakılır kucağına da alınır hatta göğsün hafif su ile silinip emzirilir rbile .Sen bakma o sacmaliklara

0 oy
(97 puan) tarafından

Ben boy abdesi aldirmadan emzirmezdm

0 oy
(121 puan) tarafından

Canım benim bakma konusuyla alakalı bir fikrim yok ama gusül abdestsizken emzirme canım. Bakma konusu biraz saçma geldi bakabilirsin ya niye bakmayasın ki canım 

0 oy
(489 puan) tarafından

Nihat hatipoglundan dinlemstm gogsumuzu su ile yikayip emzirebilirmşz. İnternetten acip dinleyebilirsn. Oyle seylere inanma sen. 

0 oy
(29 puan) tarafından

Cok ilginic geldi bu konu bana ama hemen abdest alabilme imkaniniz yoksa o an cocuk agliyo mesela durmuyosa hersey olabilir yani o an su elektrik falan kesik olabilir ne biliyim nlcak o zaman emzirilmemesi mi gerekiyor yani

0 oy
(262 puan) tarafından

Canm büyükler doğru demiş bi 10 dakika cocuk tek kalsın sen banyonu yap o şekilde emzirme sakın 

+3 oy
(218 puan) tarafından

Gusletmesi farz olan kadın, ihtiyaç duyduğu anda gusülden önce çocuğunu emzirebildiği gibi, temizlik de yapar, bulaşık da yıkayabilir. Gusülsüzlüğü bu gibi hizmetlerine mâni olmaz.

Ancak, guslü bir namaz vakti geçirecek kadar tehir etmemek gerektiğini de âlimlerimiz ikaz yollu ihtar etmişlerdir. Çünkü, namaz vakti geçtiği hâlde gusletmemek, namazı kazaya bırakmak demektir. Özürsüz namazı kazaya bırakmak ise câiz değildir.

Bu bakımdan, kendisine gusül farz olan kadın, gusülden önce gereken işleri yapar, temizlikte bulunur, hatta yemek dahi hazırlarsa da bulduğu ilk fırsatı hemen kullanıp guslünü yapmalı, gusülsüzlüğünü bir namaz vakti çıkıncaya kadar ertelememelidir. Resûl-i Ekrem Efendimiz, guslünü özürsüz erteleyenleri ikaz ettiği hadîsinde, cünübün bastığı toprağın kendisine lânet okuyacağını hatırlatmış, guslü tehir etmemeyi tembih buyurmuştur

0 oy
(218 puan) tarafından

Cünüp kişiler ağzılarını çarkaladıktan sonra nasıl yiyip içebilirlerse , emziren hanım kardeşlerimiz de cünüp iken gögüslerini yıkayıp bebeğini emzirebilir. Boy abdesti alırken , sağ ve sol gögüsten üç damla süt akıtın öyle abdest alın. Şayet bebeğiniz ağlamıyor ve uyuyorsa cünüplük halinden bir an önce arının. Ayrıca şunu da belirtelim guslü özürsüz ,bir namaz vakti geçirecek kadar tehir etmemek gerekir.

0 oy
(218 puan) tarafından
 Cünüpken namaz kılınmaz ama yemek yenilebilir, çocuğa süt emzirilir. Cünüplük sütü kirletmez. O, bir dış temizliği gerektiren şeydir. Helal süt emmiş tabiri, inançlı, iyi huylu, haramı helali gözetleyen, haram yemeyen bir annenin sütüyle beslenmiş demektir. Annesinin sütü, helal lokmadan oluşmuş ise o çocuk helal süt emmiş olur.
(2,213 puan) tarafından
Çok güzel ve mantıklı yazmissin
0 oy
(120 puan) tarafından

Benim bildiğim abdest almadan emzirilmez yok yüzüne bakılmaz mis falan ilk defa duydum bak geçen ilk defa duyduğum bişey daha hamileyken ilişkiye girdikten sonra yemek yemek içmek gunahmis öyle diyorlar herkes bisey diyor ama ben kendi bildiğim doğruyu uyguluyorum yemek içmek gunahmis niye günah diyince bilmiyorum öyle diyorlar diye cvp almıştım :)))

0 oy
(2,447 puan) tarafından

Hiç biseye inanmam cünüpken bebeğin ağlarsa sadece göğsünü yika öyle ver Alah herşeyin bir kolayını yaratmış Allah evladinizi size bagislasin

Reklam

İlgili sorular

1 cevap 70 göst.
23, Eylül, 23 Gözde Olcaş (859 puan) tarafından soruldu
3 cevap 127 göst.
2, Temmuz, 2 nisanur, un annesi (1,974 puan) tarafından soruldu
9 cevap 171 göst.
2, Aralık, 2 Emirim34 (244 puan) tarafından soruldu
8 cevap 201 göst.
6 cevap 130 göst.
15, Ekim, 15 Efe (139 puan) tarafından soruldu
5 cevap 79 göst.
12, Ağustos, 12 Edaçiçekk (16 puan) tarafından soruldu
Reklam

40,113 soru

384,601 cevap

688,823 yorum

4,021 kullanıcı

Kategoriler

...