73 göst.
(274 puan) tarafından
Kızlar oglum 6 ay 10 günlük ek gıdaya geçtim. Neler vermeliyim kahvaltısı nasıl olmalı  kaç öğün emzirmem gerek kac öğün ek gıda vermeliyim. Beni detayli bilgilendirir misiniz? .. 

3 Cevaplar

0 oy
(34 puan) tarafından
Öncelikle vereceğiniz herşeyi 3 gün üst üste deneyerek vermelisiniz alerji acısından mevsim meyveleri, turunçgiller hariç yoğurt ev yapımı ,sebze çorbası gibi yumurta allerjik besin olduğundan biraz daha erteleyebilirsiniz vermeye başladığınız dada sadece sarisini vereceksiniz haşlanmış olarak sarisunin ufak ufak tattırmak gibi aile hekimi ebenizde bununla ilgili brosur vardir cocuk doktoru da yardımcı olur bal cilek tuz şeker bunlari 1 yasina kadar vermeyin 
(274 puan) tarafından
Tamam canım 3 gun deneme kuralını biliyorum zaten tesekkür ederim  :)
(34 puan) tarafından
Birde çok sabir isteyen bir süreç ama alışınca unutuluyor hepsi :)
(274 puan) tarafından
Aynen ya çok fazla zahmet istiyor ama bebelerimiz icin değer ❤
(34 puan) tarafından
Benim 3 buçuk yasinda kızım var balık hariç herşeyi yiyor maşallah balığında böyle ****** sevgisinden yiyemiyor eti marketten alıyoruz dedik ama balığı alırken gördü yemedi :)
(274 puan) tarafından
Ya kıyamam balık olduğunu göstermeden vermeyi deneyin etini parçalayıp verirseniz yer belki :)
0 oy
(7,030 puan) tarafından
Kahvaltiyi ilk basladiğin zaman yumurtanın sarışının çeyreği kadar başlıyosun  ilk 1 hafta çeyrek yumurta sarısı sonrasin da yarim git gide yumurtayı arttiriyosun canım..  kahvaltınıda  mama gibi yapıyorum çeyrek yumurta biraz peynir bir çay kaşığı pekmez biraz ekmek ici yada bebe biskuvisi devam sütüyle ıslatıp mama kıvamına getiriyorum.. bazen ihlamurla islatabilirsin  kahvaltısını bazen devam sütüyle..  öğlen bir çorba verebilirsin ilk başladığın için sebze corbalari en hafif olanlar patates havuc kabak 1 sure 1 yasina yaklasana kadar mercimek falan kullanilmiyor gaz olayi icon daha tolere edemez.. irmik bebisler için çok faydalıdır çorbalarına mamalarına irmik koyabilirsin.. 3 ana öğün 2 ara öğün şekild e yapabilirsin sabah kahvaltı öğlen çorba öğlene sabah arası bir meyve ikindi yoğurt akşamda pirinç unlu mama kaşık maması kullanabilirsin ve emzirmeyide doyurduktan sonra yaparsın..  yavaş yavaş başlamamı tavsiye ederim benim oğlumda 6 aylık 5 günlük ben bir gun de 3 kere ek gıda veriyorum sabah kahvaltı bir meyve bir de akşam kaşık ama yavaş yavaş yapmayı düşünüyorum 5 öğünü 3 ana 2 ara..
(274 puan) tarafından
Devam sütü şart mı canim ıslamak için onun yerine su falan olmaz mı . Devam sütü kaşık mama bunlar hakkında pek bir bilgim yok ama vermek gerekli mi ?
(7,030 puan) tarafından
Su da Bi vitamin busey yok canım doyurucu da değil devam sütüyle daha faydalı olur
(274 puan) tarafından
Doğru onu düşünmemiştim haklısın.
0 oy
(480 puan) tarafından
Cnm bn doktor tavsiyesi üzerine başlamıştım ek gıdaya 7 aylıktı oğlum memleketten gelmiştik dr kontrolünde doktorumuz ek gıdaya geçebilirsin demişti, bende neler verebilirim diye sormuştum. Doktorumz günde beş öğün yemeli bunların ikisi mama veya anne sütü diğer üçü ek gıda, mama veya anne sütünü sabah uyandığında ve akşam uykusundan önce vermelisin gün içerisindede bebekler için özel üretilen püreler var ya hani onları vermelisin dedi.

Oğlum şu an 10 buçuk aylık ben daha yeni yeni başladım bizim yediklerimizden vermeye mesela etli patatesli yemek, tavuk çorbası, domatesli spageti, yoğurtlu ıspanak, brokoli ve kaynatılmış tavuk etini az suyuyla blendırdan geçirip veriyorum yoğurdu biraz sulandırıp içine muz katıp blendırdan geçirip mama gibi içiyor biberondan.  Elma armut muz blendırdan geçirip veriyorum. Yumurtaya hala daha cesaret edemiyorum.
(274 puan) tarafından
Bebekler icin özel üretilen püreler marketlerde mi satılıyor canım. Yoksa kendi yaptığımızda olur mu ?
(480 puan) tarafından
Cnm türkiyede nerde satılıyor tam bilmiyorum almanyada marketlerde satılıyor evet, hem ayına göre gramıda ayarlanmış mesela 4 ve 6 aylık olanlar 190gr 8 ve 10 aylık olanlar 220 gram fln.

Kendi yaptığında olur cnm neden olmasın bn hem yanlız hemde tecrübesiz anne olduğum için hazır püre kullandım çünkü korkuyodum cnm yanlış bişey verirsem ve alerji olursa diye.
20 gün önce kontrolümüz vardı doktorumuz tekrar sordu neler veriyorsun günde kaç kez yiyiyor diye bende yukarda yazdığım gibi aynen anlattım doktora beslenmesi çok iyi demişti cnm
(274 puan) tarafından
Haa ıyiymis o zaman canim ya bende bakayım bi bu pürelere ayrı ayrı bir sürü malzeme almak gerek evde kendimiz püre yapmak için hazır daha iyi
(480 puan) tarafından
Bi bak cnm birde bebeğin ayına göre daha sulu daha katı oluyorlar mesela 6 7 aylık daha sulu 8 9 aylık daha katı fln öyle bi ayarlamışlar ki daha iyi anlıyorsun kaç aylıkken ne kdr gram ve ne kdr katı yiyebilir diye.
(274 puan) tarafından
Vallahi çok ıyiymis cok sağol canım

İlgili sorular

9 cevap 143 göst.
28, Ocak, 28 Mızmızannesi (177 puan) tarafından soruldu

65,751 soru

1,806,428 cevap

5,674 kullanıcı

...